Subject: RE: Selgitustaotlus Terviseametile seoses tubakatoodete riigilõivudega
From: "Margus Reiland | WIDEN" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Armin Heinsaar | WIDEN" <[email-masked]>
Date: Mon, 3 Mar 2025 10:37:42 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud Terviseamet

Lp Jaana Tammiku-Taul

Advokaadibüroo WIDEN klient on Dannemann Cigarrenfabrik GmbH.

Edastame Teile täiendava selgitustaotluse seoses tubakaseaduses ja
riigilõivuseaduses kehtestatud riigilõivudega.

Selgitustaotlus:

1.	Kui Terviseameti või Riigi Tugiteenuste Keskuse poolt on
kohustatud isikule esitatud arve, mis sisaldab eraldi arveridadel RLS §
2984 lg-s 3 sisalduvat riigilõivu ja TubS § 104 lg-s 4 sisalduvat
riigilõivu, siis kas:

a.	RLS § 2984 lg-ga 3 kehtestatud riigilõivu tasumata jätmine teatud
tubakatoodete osas toob kaasa Terviseameti poolt vastava toote teavituse
kustutamise?
b.	TubS § 104 lg-ga 4 kehtestatud riigilõivu tasumata jätmine teatud
tubakatoodete osas toob kaasa Terviseameti poolt vastava toote teavituse
kustutamise?

2.	Kas TubS § 10 lg 4 alusel tubakatoote teavituse kustutamine
kaasneb kõigi tubakatootele kehtestatud nõuete rikkumisega, sh näiteks
eristava maitse- ja lõhna keelu rikkumisega või TubS §-ga 39 kehtestatud
tubakatoodete käitlemisega seotud nõuete rikkumise keelu rikkumisega
(näiteks pärast ATKEAS § 28 lg-s 41 nimetatud keelu rikkumist)?

3.	Kui kohustatud isik teavitas tubakatooted või muutis varasemalt
teavitatud tubakatoodete koostist, ning ei tasunud RLS §-s 2984 või TubS §
104 lg-s 4 sätestatud riigilõive, mille tulemusena Terviseamet kustutas
vastavate sigarillode teavitused, siis kas varasemalt kustutatud
sigarillode teistkordsel teavitamisel peab kohustatud isik tasuma
riigilõivu nagu varasemalt teavitatud tubakatooteid ei oleks kunagi Eesti
turul teavitatud olnud (maksma RLS § 2984 lg 1 alusel 5000 eurot
riigilõivu)?

4.	Kuidas peaks kohustatud isik toimima, kui kohustatud isik ei soovi
kõigi senini teavitatud staatuses olevate tubakatoodete eest RLS § 2984
lg-s 3 ja TubS § 104 lg-s 4 sisalduvat riigilõivu maksta (soovib osadest
teavitustest loobuda)? Kui kohustatud isik omab EU-CEG süsteemis kontrolli
200 erineva teavitatud tubakatoote üle, siis kas 100-st teavitusest (50%)
loobumisel väheneb kohustatud isikul RLS § 2984 lg-s 3 ja TubS § 104 lg-s
4 sisalduvate riigilõivude tasumise kohustus automaatselt 50% võrra?

5.	Kui Terviseamet või Riigi Tugiteenuste Keskus edastas kohustatud
isikule RLS § 2984 lg 3 ja TubS § 104 lg 4 alusel arve 200 tubakatoote
teavituse eest, siis kas edastatud arvel vigade esinemisel või kohustatud
isiku poolt osadest arvel kajastatud toodete teavitustest loobumisel:

a.	Terviseamet või Riigi Tugiteenuste Keskus edastab kohustatud
isikule uue ja parandatud arve?
b.	Kohustatud isik peaks tasuma talle edastatud arve osaliselt omal
algatusel vastavalt kohustatud isiku parimatele teadmistele?

6.	Kuidas teeb Terviseamet või Riigi Tugiteenuste Keskus kindlaks,
milliste teavitatud tubakatoodete eest on kohustatud isik vajalikud
riigilõivud tasunud, kui Terviseameti või Riigi Tugiteenuste Keskuse poolt
kohustatud isikule edastatud arvel ei kajastu tubakatoodete EU-CEG
ID-numbreid, mille alusel saaks kindlaks teha, millise konkreetse
tubakatoote eest on kohustatud isik riigilõivud tasunud?

Lugupidamisega

_____________________________

Margus Reiland

WIDEN | Partner
Attorney at law | vandeadvokaat

Tel: +372 5690 5001 | E-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Rävala pst 4, Tallinn 10145, Estonia |  <http://www.widen.legal/>
www.widen.legal | +372 640 0250

WIDEN is the new Baltic joint name and trademark of former Estonian law
firm LEXTAL, Latvian law firm RER LEXTAL and Lithuanian law firm ILAW
LEXTAL.

This email may contain PRIVILEGED and / or CONFIDENTIAL information and is
intended only for the individual named. If you are not the named
addressee, you should not disseminate, distribute, or copy this email.
Please notify the sender immediately if you have received this email by
mistake and delete this email from your system. For information on how we
process your personal data, please review our
<https://widen.legal/privacy-policy/> Privacy Policy.

From: Margus Reiland | WIDEN <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 27, 2025 5:12 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Cc: Armin Heinsaar | WIDEN <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Selgitustaotlus Terviseametile seoses tubakatoodete
riigilõivudega

Austatud Terviseamet

Lp Jaana Tammiku-Taul

Advokaadibüroo WIDEN klient on Dannemann Cigarrenfabrik GmbH.

Edastame Teile selgitustaotluse seoses tubakaseaduses ja
riigilõivuseaduses kehtestatud tasude ja riigilõivudega.

Küsimused seoses TubS § 104 lg-s 4 sisalduva riigilõivuga:

1.	Kui TubS § 10 lg 6 alusel kohustatud ettevõtja toob Eestisse
võõrandamiseks 10 erinevat tüüpi sigarillosid, siis kas kohustatud
ettevõtja peab esitama 10 erineva sigarillo (10 erinevat toodet) jaoks 10
eraldiseisvat müügimahtude aruannet või võib/on võimalik esitada ühe
müügimahtude aruande 10 erineva sigarillo jaoks?

2.	Milline on TubS § 10 lg 6 alusel esitatud müügimahtude aruande
sisu EU-CEG süsteemis ehk mida Terviseamet soovib süsteemist näha ja
kontrollida?

3.	Kui tegemist on ühe tootega, mis on pakendatud nii 10 sigarillot
sisaldavatesse pakkidesse kui ka 18 sigarillot sisaldatavatesse pakkidesse
(näiteks on müügil sigarillod Al Capone Flame 10 ja Al Capone Flame 18),
siis kas kohustatud isik peab esitama eraldi müügimahtude aruande mõlema
toote kohta ja maksma mõlema toote eest 240 eurot riigilõivu või piisab
ühest aruandest ning 240 euro suuruse riigilõivu maksmisest?

4.	Kas Terviseamet väljastab TubS § 104 lg-s 4 nimetatud riigilõivu
tasumiseks kohustatud isikutele arved? Kuidas, millal ja kellele vastavad
arved saadetakse? Kui Terviseamet edastab kohustatud isikule arve TubS §
104 lg 4 alusel, siis kas edastatud arvel sisaldub ka RLS § 2984 lg-s 3
sätestatud riigilõiv?

Küsimused seoses RLS §-is 2984 ja TubS §-is 104 sisalduvate
riigilõivudega:

1.	Kohustatud isik on käesoleval ajal Eesti turu jaoks esitanud
teavituse mitme sigarillo toote kohta, mille koostisosi ta soovib muuta.
Näiteks soovib kohustatud isik vahetada sigarillode olemasoleva
plastikfiltri paberfiltri vastu. Toote nimetus ja EAN kood ei muutu, kuid
kohustatud isik on sunnitud saama EU-CEG süsteemis uue toote ID numbri.
Kas Terviseamet käsitleb eelnimetatud sigarillo filtri muudatust uuest
tootest teavitamisena või olemasoleva teavituse muutmisena?

2.	Kas Terviseamet kohtleb sigarillode koostisosade muutmist teisiti,
kui kohustatud isik muudab sigarillode filtri asemel sigarillos sisalduva
tubaka tüüpi või mõnda muud koostisosa?

3.	Kas Terviseamet edastab kohustatud isikule arve nõutava riigilõivu
ulatuses pärast olemasoleva toote teavituse muutmist või uue toote
teavitamist EU-CEG süsteemis?

Lugupidamisega

_____________________________

Margus Reiland

WIDEN | Partner
Attorney at law | vandeadvokaat

Tel: +372 5690 5001 | E-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Rävala pst 4, Tallinn 10145, Estonia |  <http://www.widen.legal/>
www.widen.legal | +372 640 0250

WIDEN is the new Baltic joint name and trademark of former Estonian law
firm LEXTAL, Latvian law firm RER LEXTAL and Lithuanian law firm ILAW
LEXTAL.

This email may contain PRIVILEGED and / or CONFIDENTIAL information and is
intended only for the individual named. If you are not the named
addressee, you should not disseminate, distribute, or copy this email.
Please notify the sender immediately if you have received this email by
mistake and delete this email from your system. For information on how we
process your personal data, please review our
<https://widen.legal/privacy-policy/> Privacy Policy.